Velkommen!

tirsdag 14. februar 2012

Digital Arena! Digital Kaos?

Hvem skal bestemme, konkludere hvad som er et godt læringsmiljø?? Jeg bliver meget engasjert i tanken rundt hvem er den digitale udvikling god for? I min læsning af de mange faglitterære tekster/konklusioner , artikler , videoindslag fra professorer osv. Jeg oplever  mange potentielle læringsarenaer, samtidig som jeg ser et kaos af digitale "sandheder" udbredt via forskningsraporter, artikler, faglitteratur. Jeg vælger her at skrive om det individuelle valg av læringsmiljø , hvem er vi som skal fortælle lille Jens at hans bedste læringsmiljø skal foregå Via en Waldorf model , eller en fuld digital skole. Ydergrænser som gør mig urolig og alligevel tilfreds med menneskets mangfoldighed. Hvem , hvornår , og hvilket miljø kan komme med den praktiske gode skoleløsning som fanger så mange individer som muligt. Skolens essens er jo at fange mange, med individuelle tilnærmninger, med et digitalt islæt. Jeg ser fremtidens(vanskelige) digitale udvikling via forældrenes observationer sammen med barneskolen, her bliver en individuel handlingsplan sat op for barnet, sådan barnet kommer i "rigtige" skole. Til syvende og sidst er det individuelle forhold som definerer en del af dit læringspotentiale. Vi snakker psykologi , sosialisering , digitale færdigheder , lærerkræfter , kultur , miljøpåvirkning osv. Tror jeg stopper her med en tanke om læringstrykket skabes via konsistens, noget kendt og trygt åbner som regel for en ro og tro på egne kvaliteter, åben for noget nyt.

Ikke færdig, men stopper her og reflekterer lidt. (Skal spise:) )

Det flimre i min hjerne
hvor er den digitale stjerne
hvor er det jeg kan lære
den digitale verden at bære
hvor findes det rigtige læringsmiljø
i bøger eller på den digitale Ø
ikke let for individet at se
hvor digi- livet begynder.

 Kommer tilbage om en refleksjonstid, skriver dette om eller verificerer mine tanker.

Bastrup

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar